Centre d'Educació Infantil i Primària
(Sta. Cristina d'Aro)

Imagen1

Primer dia de colònies!!!!

imaged

Dinar a la casa i primer dia d'activitats en anglès🇬🇧🇬🇧!!Ho estem passant genial!!!☀️☀️

Certamen de Lectura en veu alta

El dimecres 11 d’Abril , vaig veure un somni fet realitat, vaig estar al Certamen de lectura en Veu alta!!!

A l’autobús, tot i la forta pluja, estava molt emocionada i en tenia moltes ganes, em sentía segura de mi mateixa, havia de confiar en mi. Sinó , no ho hagués aconseguit, a casa i a l’escola vaig practicar i practicar, sense parar, i allà, al Teatre Municipal de Palafrugell, tot i que vaig repassar no vaig tenir gaire temps, perquè en el sorteig em va tocar llegar la primera, obriria el Certamen.

Vaig agafar la lectura i vaig somruire i em vaig dir “Disfruta de l’experiència”. Quan el grup de cicle  mitjà va acabar de llegir, van llegir els de cicle superior, on llegia l’Ona, que em va acompanyar en tots els moments. També van llegir uns alumnes d’altres països, que feia poc temps que llegeixen en català, i després els dos grups de secundària (1r i 2n) i  3r i 4t). Tothom ho va fer superbé! .No m’hauria agradat estar al lloc del jurat.

Després de llegir vam fer una pausa per esmorzar, a la tornada ens esperava una sorpresa: Els alumnes d’una escola tocaven el flabiol, va ser preciós.

Llavors, per fi va arribar el moment del veredicte: no m’ho creía, havia guanyat!, i no només això : l’Ona també. Per mi serà un honor representar a l’Escola Pedralta i també al Baix Empordà . I ara? Cap a Girona on llegiré Thom O ‘clock, a veure si la sort m’acompanya…

SORTIDA AL MUSEU DEL CINEMA

El dimecres 7 de març els alumnes de 4t van anar d’excursió al Museu del Cinema. Després d’un viatge de mitja  hora amb autobús , vam arribar a Girona. L´esmorzar es va fer a la plaça  de  Santa  Susanna, davant el museu . Els Mestres ens van  dividir en dos grups. Mentres un feia el taller , l’altre  feia la visita guiada. El taller consistia en dibuixar amb llums. Primer havíem d’agafar una llanterna i gots de de colors diferent depenent del dibuix que volguéssim fer. El dibuix tenia a veure amb l’estrofa d’una cançó  de Blaumut o dels Catarres.  Amb la sala, completament fosca,havíem de fer el dibuix davant d’ una càmera en 10 segons. Va quedar molt xulo!

A  la visita guiada ens van explicar les màquines i aparells que feien  servir abans. Al principi eren siluetes que es movien darrera una tela. Només hi havia la música que tocava un pianista al costat. Ens van ensenyar també la llanterna  mágica i la cámara fosca. Les primeres  pel-lícules  amb persones de veritat eren mudes i en blanc i negre. Feien   riure.  Quan   vam sortir   del museu , ja era hora de dinar. Va m anar a un parc al peu de les muralles. Quan vam acabar de dinar,vam jugar una mica, i després, vam pujar a les muralles. Des de les muralles vam veure els barris, les teulades i algunes i algunes persones que es veien petites. Al baixar, ja vam anar cap a l’autobús. La  tornada  va acabar al lloc  on havíem  començat : davant  la Màgica.

Escrit pels alumnes de 4t

12341341115123514134145141341

Petits, grans inventors

A la classe de 4t els alumnes estan treballant el projecte de les màquines i els invents. Us deixem una imatge de l'exposició de politges casolanes fetes per ells.

Com es pot veure, han utilitzat una gran varietat de materials, la majoria d'ells reciclats. Cal valorar molt positivament la imaginació, inventiva i motivació que han mostrat en tot moment. Felicitats a tots i totes! Properament anirem penjant noves creacions.